sobota, 4 lutego 2017

LittleFee - dla nowicjuszy (część pierwsza)

Jak zaznaczyłam w temacie, post jest przeznaczony wyłącznie dla przyszłych lub świeżo upieczonych posiadaczy LittleFee - starzy wyjadacze nie znajdą w nim niczego odkrywczego. Nie ukrywam, że to małe kompendium powstało z czysto egoistycznych względów: sama potrzebowałam wiedzy o tych maluchach, a skoro coś tu i ówdzie znalazłam, żal było nie podać dalej.
Ale do rzeczy!

LittleFee to linia lalek BJD w rozmiarze 1/6 stworzona w 2008 r. przez firmę FairyLand.
Lalki tej linii charakteryzują się dziecięcą budową ciała, a dziewczynki i chłopcy nie różnią się wymiarami - jedyną różnicę stanowi dodatkowy detal u tych ostatnich ;)

Specyficzne cechy ich ciałek to:
1. Główka posiada faceplate, a nie headcap - w przekładzie na ludzki język, zamiast "pokrywki" w górnej części (jak po trepanacji), ma wymienną część twarzową. Jest to wspaniałe rozwiązanie dla niezdecydowanych, ponieważ dostajemy lalkę jednocześnie w dwóch wersjach: śpiącej i czuwającej.


Natomiast problemem dla tychże niezdecydowanych może być bogactwo moldów, które firma zdążyła do tej pory stworzyć. Najstarszy, do dziś bardzo popularny, to Ante.


2. Rączki i stopy są przymocowane do nadgarstków i kostek przy pomocy magnesów, dzięki czemu można je łatwo wymieniać.



W tej chwili doszukałam się dziewięciu rodzajów rączek o różnych układach paluszków:


Numery 1-7

 Numer 8

Numer 9

3. Magnesy w plecach i główce umożliwiają przymocowanie dodatkowych elementów - skrzydełek czy rogów. 



4. Ciała od początku tworzono w dwóch odcieniach, Beautiful White i Natural, od 2013 r. dostępny jest również Tan (lalki w tym odcieniu można zamawiać w określonych okresach, głównie wtedy, gdy ukazuje się nowy model).

Omówiliśmy detale, a teraz zobaczmy naszego bohatera w całości:




I poznajmy jego wymiary:

wysokość
25 cm
9.84"
waga
210 g
.46lbs
obwód głowy
16,7 cm
6.57"
obwód szyi
6 cm
2.36"
szerokość ramion
7 cm
2.75"
długość ręki od ramienia do nadgarstka
7,8 cm
3.07"
długość ręki od łokcia do nadgarstka
3,5 cm
1.38"
długość pleców
6,5 cm
2.56"
obwód klatki piersiowej
13 cm
5.12"
obwód talii
11,8 cm
4.65"
obwód bioder
14,5 cm
5.71"
długość nogi od biodra do kolan
6,5 cm
2.56"
długość nogi od kolana do kostki
4,7 cm
1.85"
obwód kostki
5 cm
1.97"
długość stopy
3,8 cm
1.5"
rozmiar oczu
14 mm
-

W celach poglądowych wykorzystałam zdjęcia ze stron http://dollfairyland.com  oraz http://www.denverdoll.com 

5 komentarzy:

  1. wahałabym się pomiędzy Lisa a Reni -
    choć gdyby nie względy finansowe -
    zaprosiłabym tę dwójkę wespół z Big
    Pukisha - choć Elf Elf też ma urokliwą
    mordkę - ha! to prawda - trudny wybór!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam pojęcia, że istnieje taka różnorodność! Bardzo mi się podobają, ale portfel tylko prycha, kiedy mu o tym wspomnę...

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Littlefee. Posiadam trzy modele i chodzą za mną co najmniej jeszcze dwa ale na razie muszę przykrócić swoje fantazję. Ogólnie YOSD to dla mnie świetny rozmiar.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie slodkie kluseczki.. dla mnie taki rozmiar idealny do ręki.. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie slodkie kluseczki.. dla mnie taki rozmiar idealny do ręki.. :)

    OdpowiedzUsuń